Undrar du över något?

Här finner du de vanligaste frågorna om att handla på Nordicshobr.se. Är det någon information du saknar kan du kontakta oss på mail, men vi ber dig att först läsa igenom information nedan.

 

Vilka är mina fördelar med att handla hos er?

- Du slipper köerna och stressen att anpassa sig efter butikens öppettider.

- Du behöver inte längre släpa tunga paket.

- Du väljer ut varorna hemma i lugn och ro efter dina behov.

 

Ordna transport:

Vi kan inte hjälpa till med frakten eller skicka länkar till Shippii, PostNord, Budbee, DHL och andra. Det betyder att du själv måste kontakta ditt valda transportföretag efter att du har lagt beställningen hos oss, för att ordna upphämtningen av varorna direkt med dem.

Vi föreslår att du gör en googlesökning på "Nordicshobr och frakt", för att hitta ett bra alernativ.

När du har valt fraktfirma så ska antingen du eller din leverantör höra av sig till oss så att vi kan börja packa din order.

 

Varför har ni cancellerat min order?

Nordicshobr cancellerar ordrar efter 10 dagar ifall transport inte har anordnats av dig som kund. Innan detta sker skickar vi ut påminnelser, vilket vi hoppas ska hjälpa.

Är du säker på att du annordnat frakt men din order blev cancelleras ändå? Hör då av dig till vår kundtjänst här, så ska vi se till att lösa problemet åt dig.

 

Hur lång tid tar det innan jag får mina varor?

Paketeringen av dina varor tar runt 2-5 arbetsdagar Dock kan hanteringen ta längre tid ifall några av dina varor ej finns i lager eller vid högtider. Vid högtider ber vi dig därför beställa i god tid.

Leveranstiden av dina varor beror på din valda leverantör och du ska vända dig till dom direkt för mer information.

 

Hur fungerar det med återbetalning?

Om dina produkter blir skadade eller försvinner i transporten:

I detta fall, då detta är en transportfråga, ber vi dig kontakta företaget du köpte frakten av. De hanterar återbetalningen av produkterna i dessa fall.

Om du ångrar dig:

Om du skulle ångra ditt köp men produterna redan lämnat vårt varuhus, så har du som ansvar att se till att produkterna kommer tillbaka till oss. När vi har fått tillbaka produkterna i gott skick kan vi på Nordicshobr återbetala dig för dina proukter.

Skadan är vårt fel:

Om skadan på dina varor berodde på att de ej var packade ordentligt, så ber vi dig se till att ditt valda transportföretag kontaktar oss med denna information. Vi kan då gå vidare med en återbetalning.

Om vi skickat fel produkt:

Om vi har råkat skicka fel produkt eller bytt ut en vara som ej fanns i lager men du inte är nöjd, kontakta då vår support så att vi kan hjälpa dig men en bra lösning.

 

Vilka betalningssätt erbjuder ni?

På Nordicshobr.se kan ni betala era varor med betalkort som Visa och Mastercard samt Paypal.

 

Är det säkert att betala på Nordicshobr.se?

All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. När du gör din betalning är det endast du som kund och betalningsleverantören som ser ditt kortnummer via en krypterad förbindelse.

 

Hur använder jag en rabattkod?

Har du fått en rabattkod och vill använda den vid ditt köp slår du in den i varukorgen på vår hemsida. Beloppet dras då från den totala summan på din order.

 

Hur ändrar jag i min varukorg?

För att ändra i din varukorg klickar du på varukorgen i högra hörnet på hemsidan. Här kan du enkelt ändra antal varor genom att välja antal i fältet bredvid din vara. För att ta bort en vara klickar du på krysset bredvid din vara.

Ifall du redan slutfört köpet men vill ta bort eller lägga till varor, så måste du annullera din order genom att kontaka vår kundtjänst. Sedan får du lägga en ny order.

 

Jag försöker skapa ett användarkonto, men det går inte. Vad ska jag göra?

Kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi dig.

 

Hur används mina personuppgifter

Vi är ansvariga för de personuppgifter du som kund lämnar. Vi och våra underleverantörer använder insamlade personuppgifter för att genomföra den aktuella beställningen, för vår interna analys för marknadsföringsändamål samt för att lämna skriftlig information om andra erbjudanden och övriga produkter och tjänster. Om du vill ta del av, ändra/rätta, ta bort registrerade uppgifter eller få vidare information om behandlingen kan du kontakta oss på [email protected]. Samma sak gäller om du inte vill att uppgifterna ska användas för direktmarknadsföring.

 

Frågor om varor

Har du frågor om varor, paketering och allt som berör ditt paket kan du kontakta oss på Nordicshobr.se. Du får snabbast svar genom att maila oss via vårt kontaktformulär.

 

Såhär handlar du:

Här hos Nordicshobr.se kan du som privatperson handla online för att sedan göra en privatimport. Nedan ser du hur det går till:

1. Hitta dina varor på siten genom att leta igenom våra kategorier eller sök på den produkt du är intresserad av i sökfältet. Sedan lägger du till önskad produkt i varukorgen genom att klicka på LÄGG I VARUKORG knappen.

2. När du är nöjd är det dags att slutföra köpet. Gå till VISA VARUKORG uppe i högra hörnet och klicka vidare på GÅ TILL KASSAN. Här ska du fylla i den begärda information som tillexempel hur du vill motta dina varor. Slutför ditt köp.

3. Din beställning kommer att behandlas på vårt lager så fort du har anordnat frakt. Ifall du valt att hämta din order själv på vårt varuhus kommer vi att kontakta dig när det är dags att hämta upp.